een bloemDe kinderen worden gestimuleerd, gemotiveerd en ondersteund bij het maken en organiseren van hun schoolopdrachten. Ruth Hammelburg werkt met een duidelijke strakke planning op vaste dagen in de  rustige omgeving in haar praktijk aan huis.

Ruth:
“De wekelijkse bijeenkomsten duren 1,5 uur. De eerste 15 minuten besteed ik aan ontspanning. De kinderen kunnen dan tekenen of schilderen. Dit is de toestand waarin ze ontvankelijk worden. Daarna concentreer ik me met de kinderen op twee vakken. Als dit goed gaat, heeft dit vaak een positieve uitstraling op de andere vakken. Kinderen bloeien op als ze zien dat iets lukt, terwijl dat eerst onmogelijk leek. Huiswerk is hierbij een praktisch hulpmiddel om onderliggende leer en/of gedragsproblemen aan te pakken. Hierbij richt ik me o.a. op:
•    Faalangst reductie
•    Organisatie en planning van huiswerk: opdrachten//toetsen//
•    Ontwikkelen van week- en maand -planning
•    Examenvoorbereiding en – trainingen
•    Gezin coaching en mediation

In mijn praktijk verwijs ik regelmatig naar voorbeelden in de kunst of de natuur. Altijd heb ik iets uit de natuur in mijn werkkamer staan. In mijn boekenkast staan mooie kunstboeken om in te bladeren. Voor de kinderen is dit een passend onderwerp voor hun schilderactiviteiten. Vaak pakken we  ook de  Ipad of laptop erbij. Dit geeft mij de mogelijkheid om met de kinderen buiten de gebaande paden te treden en hen kennis te laten maken met zaken die behoren tot de algemene ontwikkeling.”